zaterdag 22 juli 2017

18 juli : Drake Bay

Vroeg op om 04u30. Ontbijt om 05u00 en vertrek om 05u30. Met de boot naar Corcovado NP, een uur en 20 minuten varen langs de kust.

Op het strand afgezet aan 1 van de 6 ranger stations. Een erg leuke wandeling door laagland oerwoud. We zagen al direct een agouti lopen. De brulapen maakten veel lawaai. Een beetje verder een troep squirrel monkeys, de kleinste soort van de 4. Dan hoorden we de roep van de ara’s, schitterende vogels. 




Nog wat verder kapucijnapen gespot. Een ijsvogel aan de rivier en als kers op de taart een miereneter in een boom. Mooi.




Toen we langs het strand terugwandelden naar de pickup plaats zagen we een hele troep neusbeertjes passeren, met hun staart omhoog. Prachtig.




Met de boottocht erbij zijn we toch een uur of 9 op pad geweest in deze “lost world”.

Terug in het hotel nog even een plons in de oceaan om wat bij te komen.

Apero aan het zwembad. De kamersleutel hangt aan een stuk bamboe, dus redelijk groot om weg te moffelen. Bij het diner waren we een tafel aan het uitkiezen. Uiteindelijk hadden we toch een andere tafel genomen. Ik had de kamersleutel op de eerste tafel laten staan. In de loop van het eten kreeg ik in de mot dat de sleutel weg was. Overal gaan zoeken en vragen. De huisbaas gaf me een loper om in de kamer te gaan kijken maar ik wist zeker dat hij daar niet lag. Toen ik terugkwam lag heel het restaurant in een deuk. De Belg aan de andere tafel had de sleutel gevonden en aan Mady gegeven. Iedereen had besloten om mij nog wat langer te laten zoeken. Onze tafelgenoot gaf me zelfs een zaklamp. Maar ik voelde nattigheid. De sleutel was terecht.

Weeral een mooie dag in dit tropische paradijs. Een rummeke als afsluiter.


Slaapwel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vrijdag 6 juli : Bewolkt. Pffft. Na weer een overdadig ontbijt vertrokken voor een rondrit door het NP. We gingen van Potes over d...